Tuesday 17 January 2012

6 cara untuk buat sidia setia

Assalamualaikum..



nak bagi tips la hari ni..
tips supaya kekasih tetap sayang
dan senang dengan kita..
nak tau ciri2 wanita seperti mana yang
lelaki suka dan senang???


1-berterus terang.
jangan simpan2 kalau ada rasa tak puas hati.jangan pulak
harap kekasih dapat membaca apa rasa hati kita dengan hanya
buat2 muka monyok dan sedih.bila ditanya kenapa.kita jawab.."tak de apa2.."
lelaki bosan melayan perempuan begini.

2-tak bercakap tentang kekasih lama.
"pakwe saya dulu..bla..bla..bla..."..esok pun.."pakwe saya dulu tak pernah bla bla..bla.."
lusa pun macam tu jugak.."saya dengan bekas pakwe dulu bla bla bla.."
kalau dia tanya pasal kekasih lama kita jawab je.."saya tak rasa nak bercakap tentang dia.."

3-tidak mengongkong..
"bi..u kat ne..i nak jumpa u ni."..sejam lepas jumpa..
"bi..u balik rumah terus..jangan lepak2 lagi k.."
tengahari,petang malam kita sibuk kontek diasemata2 nak tau dia buat apa
dan kemana.niat kita seperti mengambil berat.tapi bagi dia kita tak ubah seperti
mengawal anak kecil

4-tahu bila perlu bersuara
ada masa2nya lelaki akan diam dan melayan perasan sendiri.
cukup sekali saja kita bertanya "kenapa".
jangan paksa dia untuk bercerita jika dia belum bersedia.
bagi ruang untuk dia bersendiri itu lebih baik..

5-jadi pendengar yang baik.
jika sidia bercerita tentang masalah jangan menolak untuk mendengar.
walaupun kita tak punye penyelesain untuk membantu
jangan sesekali memberi pandangan dan pendapat berupa
provokasi dan menghangat2kan keadaan.cukup sekadar mendengar.
sebaiknya tanya dia apa tindakan dia untuk selesaikan masalah itu.

6-memberi pujian.
berikan pujian untuk beberapa perkara yang dia lakukan..contohnya..
"terima kasih menghantar saya pulang.awak sangt mengambil berat tentang saya.."
"awak selalu menepati masa.."
mudah kan..cuma jangan terlalu kerap memuji..;p

sekian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...