Wednesday 19 June 2013

KENAPA AKU MENAIP DI BLOG?


Assalamualaikum

Alhamdulillah syukur,walaupun tidak dikurniakan sifat yang sempurna,tapi aku masih dapat meneruskan kehidupan,masih dapat melakukan sesuatu aktiviti...

kadang2 aku selalu terfikir,kenapa aku suka blog.,suka terjah blog abg2,kakak2 dan adik2..kadang2 ada yg menarik..macam dah kemaruk blog je..hermm ada aku kesah..suka hati aku la..sibuk je.kan..kan...hehe...

ok la,first apa kelebihan blog.?ahaaa...bagi aku la,blog ni umpama macam diari sendiri la..boleh nak ccerita apa jua saja yg kita rasa nak luahkan...tetapi boleh dibaca oleh sesiapa saja...just perkongsian...xnak bagi orang baca,tulis atas buku sendiri,pastu kunci...xde yang nak baca...ahhaha...

yang aku tengok kebanyakkan owner blogger ni ramai yang tergolong daripada kaum hawa..kemana pergi kaum adam.?xkan xde kot.?ahaha...ada tu memang ada,tapi xde lah seramai kaum hawa...perbagai story yang dorg kongsi2..kadang2 isu peribadi,isu semasa,isu duniawi,isu akhir dan banyak lagi isu yg mereka tegakkan...perkara cmni buat aku jadi minat nak menaip...

persoalannya skrang,kenapa aku giler fanatic kat blog.?(fanatic la sangat~)haha..bagaimana bole berlaku.?
haaa...oke la aku story mory serba sedikit la..aku start minat blog ni pon waktu zaman persekolahan,pengaruh yg kuat,sampai aku pon TERjebak...oke la...ke dunia IT...mula2 sekadar nak cuba2 menggatalkan tangan menaip kat blog,last2 jadi hobi sampingan plak..ahaha..atlest ada la cerita walupon pendek n kurang menarik...yela cerita masing2,ada la gaya tersendiri..penulisan cara santai,teliti,sempoi,geram dan macam2 emosi yang ada...ehehe...

kenapa perlu story dalam blog.?camni la,kalau tak suka nak berkongsi cerita,cari buku diari berkunci,tulis je atas bukuu tu...abis cerita...hohoho...xde sape pon taw kan...
setelah hasil yang aku buat,semua isi kandugan dipamerkan sekadar perkongsian semasa je...
~xnak baca udah lerr...~
apa yg aku lihat,ramai yg kongsi tentang kesihatan,sukan,pengalaman hidup,pengajaran..

satu hal lagi,aku menaip kat blog ni pon cuma nak story mory sorg2 je..xtaw nak story kat sapa,xkan nak ulang banyak kali cerita yang sama,baik cerita sekali,ramai yang dapat maklumat...
(aku menaip,korg baca la sendiri.hehe)..
senang je kan..di sini lagi best...kekurangan cuma perlu ada internet nak update jela...
kalau yng dah abis baca,mesti korang ada rasa sesuatu perasaan macam excited,sedih,kelakar,menyampah pon ada...makne tgah feel membaca latieuww...aahahaha

HITAMPUTIHKEHIDUPAN ni la story dalam kehidupan aku...suka dan duka dilalui..(cuba buat story yang terbaik).blog ni dibangkitkan adalah kerana nak berkongsi maklumat,jika terhibur,bole la komen2...
minta kata semangat..huhu...

ok la ,cmtu la ceritanya...


*sekian*

3 comments:

Unknown said...

Wuuuu, aku baru perasan abg aku ade entry baru. Huhu. Wey, jom join http://gulahatisueriram.blogspot.com/2013/06/giveaway-saya-suka-photobooth-props.html

Unknown said...

Wuu, aku baru perasan abg aku ade entry baru. huhu. Wey, jom join http://gulahatisueriram.blogspot.com/2013/06/giveaway-saya-suka-photobooth-props.html

Zuyyin wamozai said...

sue...cmne nak join.?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...