Monday 18 November 2013

kerana "MAAF"

Assalamualaikum..
Harap yang membaca entry ni sihat sejahtera...

Mood tak cantik,fikiran melayang-layang..duduk atas kerusi malas di bawah kipas,mencari angin tenang...

Entry kali ni nak cerita sempoi2 jela..mood rosak plak..tapi nak taip jugak.
Janji dapat menaip.

Aku ni manusia biasa,tidak dicipta dengan sempurna,.mempunyai kekurangan,memiliki kelebihan,.kadang kala berguna,kadang kala dihina..
Aku hanya insan yang lemah..Memerlukan sokongan,bukan tindasan..bangkit mencari semangat,mengelak dari rebah ke muka bumi..
Aku memiliki perasaan..memerlukan kasih sayang..walaupon dapat tidak besar mana,tetap perlu mensyukuri kepada yang memberi..
Aku adalah manusia yang memiliki serba kekurangan,kelihatan jelas..kadang kala dipijak tanpa disedari,bukan kerana lalai,tetapi sering lupa..
Aku mempunyai agama,berdoa kepada-Nya meminta pertolongan,meminta bantuan..sering aku lakukan..

Jangan berprilaku begini..

Sob~ sobbbb~........
Maafkan aku...sumuanya salah aku,aku sering melakukan kesilapan yang sama tanpa aku sedari..yea!memang aku tahu perkara tersebut...tapi jangan penat lelah menasihati aku..

Aku tahu
Aku degil..
Aku nakal...
Aku keras kepala...
Aku malas..
Aku lupa..
Aku sering buat silap..,

Dunia begitu kejam..nasib Allah maha adil..ada kalanya,orang cari pasal dengan aku,kadang2 sampai menoreh hati aku,memang aku marah..tapi dengan cepat aku maafkan..supaya orang tak buat salah dengan aku..tapi bila aku yang minta maaf atas kesilapan aku,mengapa sukar orang lain nak menerima kemaafan aku..

Adakah tidak bernilai sudah kemaafan yang diminta.?kemana pergi keadilannya...?inikah balasannya?
Wallahu alam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...