Sunday 24 March 2013

AKU ORANG PERANTAUAN

ddad
Assalamualaikum



alhamdulillah aku masih diberi kekuatan dlm menempuh kehidupan... harini ahad, hari mggu, aku masih menjadi orang perantauan. masih dlm kegiatan kerja + belajar... aku berada di pontian , johor.. tempat aku bermalam (= "wah.! jadi orang perantauan, mesti seronok kan,merantau 1 malaysia.." tu la sering didengari...

kenapa kau merantau.? merantau sampai mana dah.? barapa lama pergi.? bagaimana perasaan berada ditempat orang.? erm tu soalan biasa dilemparkan... huhu... semua persoalan tu bakal TERjawab... hehehe

sebenarnya aku diperantauan atas sebab kerja... sambil2 tu aku blajar cara nak berhubung dengan orang luar...

okey2... hari ni la waktu aku bersama rakan ofis untuk rehat.. setelah 3hari berturut-turut siang malam cari client.. nak servis bagaimana perkhidmatan yang kami berikan.. "barang cukup ke..? ramai ke datang..? smbil tu perkenalkan bahan bacaan yang sudah diterbitkan mahupun bakal diterbitkan.." tu la perkhidmatan yang kami cuba sebaik mungkin yang diberikan.. xlupa jua penuh dengan senyuman.. hehehe...

waktu rehat ku harini dipenuhi dengan aktiviti pelancongan... wah melancong je kau yea.? Ahaha… nak buat cmne kan.. erm harini sempat aku pergi ke Tanjung Piai, dan Kukup di Johor.. fuhhh…! 1st time aku masuk johor,. xtaw mana tempat2 yang best nak pergi.. aku ikut jela rakan ofis jenjalan… orang johor,tempat asalnya.. senang la perjalanan…

di Tanjung Piai : dalam perjalanan tadi baru aku sedar yg aku dah smpai ke Penghujung Selatan Tanah Besar Asia.. yeahhh.! Kau ada.? Aku ada.. ahaha…bangga lebih plak aku ni….astarfirullahal`azim .. erm dari situ aku bole nampak pelabuhan di singapura dari jauh.. banyak kapal di sekitar pelabuhan singapura...waaa~ panas terik wooo.,. Cuma ada pokok bakau di sekitar sahaja untuk berteduh.. abis hangus aku dipanggang dek kepanasan…hehe …

destinasi seterusnya, aku ke pelabuhan jeti kukup.. kat situ, dia bawa pelancong yang datang, pusing kawasan laut.. tengok keindahan yang ada, tapi destinasi ni, aku xmasuk la.. kelihatan bosan je.. ahaha

ok la, disebabkan panas terlalu terik, aku makin xdapat menahan kehangatan cuaca..aku chaww dari situ.. abis sakit kepala aku...apa2 pon mang seronok la jgak,dapat jalan2. (buat2 seronok..ahahha) penat sangat sangat.. singgah solat di masjid berdekatan + rehat kat situ kejap..

aku pulang… sampai rumah, fuhhh! abis lentukkk aku buatnya… huhuhu… xlarat + penat + mengantuk + sakit kepala = aku tidur jela (=

ni lah dinamakan pengalaman dan kenangan… (=





 SEKIAN ~

2 comments:

Unknown said...

mesti bez an??

Zuyyin wamozai said...

hehe...mesti la best.alhamdulillah..bkn senang nak jenjalan cmni taw... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...