Friday 12 April 2013

pengalaman yg menyakitkan :(

Assalamualaikum..

haluu, haluu... erm malam ni sje aku nak ambil sedikit kesempatan masa yang ada utk menaip sebelum aku di ulik mimpi.. kalau ikutkan nak tido je...dah xlarat sangat sangat...baru lepas abis keje... aku tetap gagahkan diri utk menaip.walaupon hanya sedikit perkongsian...

pengalaman ni mengajar kita erti kehidupan,.betol x.? 
ahaaa... so apabila berlaku kesulitan terhadap diri, jangan la putus asa... tapi bangkit berdiri dan teruskan hidup.. pengalaman yang telah berlaku boleh dijadikan pengajaran terhadap diri sendiri mahupon utk orang lain... supaya kita dapat mudah lalui jika berlaku pada diri......
insya`allah.. :)

orang kata merantau ni seronok.. memang la.. aku ni skrang pon kat perak.. semalam di penang..dan 2 hari lepas aku kat kedah...nmpak tak,berjalan2 habis aku kesana kesini...ahaha...
.xpenat ke.?ofcoz ler penat kan...dari pagi pkul 9 hingga ke malam aku servey kedai2..
giler la kalau kata xpenat...nak kena drive lagi...bkn dekat2 uh..
mesti korang teringin kan nak jalan2.. tapi bagi aku la, ni la paling perit..nak kena drive sorang2..
nasihat aku la, 
kalau drive tu biarlah berganti-ganti dgn orang lain...supaya tidaklah terasa penat...bagi yg memandu sorang2 plak,jangan memandu straight sgt...korang berhenti-henti la kat stesen berdekatan,rehat2...
ada yg mengatakan,tahap manusia boleh memandu straight tanpa berhenti (atas highway) pon dlm masa 2-3 jam cmtu...kalau lebih je,terasa mengantuk...yeke.?

sebenarnya aku ni sedang merantau dan memantau..
laaa...apa yg aku pantau ea.?
ahaa... sebenarnya aku pantau pon atas urusan kerja.. bende yg aku pantau tu plak kedai2 buku di sebelah utara...nak pastikan dapat memberi service yang terbaik utk mereka..

urm.....
setelah berjalan jauh, berjam-jam, berbatu-batu.. akhirnya bru je aku jmpe penginapan kat perak...payah bebeno nak cari.. 
tapi aku bersyukur la sebab dah jmpe...
oke la..aku pon dah mengantuk...ni pon terhangguk2 menaip...nak curah idea banyak pon xley,otak pikir nak TIDUR je ni..
sampai sini jela aku dapat menaip...lain kali ley kongsi2 pengalaman...

*sekian*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...